1

کشتی‌گیر قرقیزستانی بهترین فرنگی‌کار سال ۲۰۲۲ جهان شد

ژولومان شارشن بیک‌اف دارنده طلای وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی از سوی اتحادیه جهانی به عنوان بهترین فرنگی‌کار سال ۲۰۲۲ جهان انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، ژولومان شارشن بیک‌اف قبل از حضور در فینال جهانی ۲۰۲۲ دو بار به فینال مسابقات جهانی رسیده بود، اما امسال سد نهایی را شکست و در بلگراد به مدال طلا دست یافت.

ستاره قرقیزستانی در فینال پیکارهای وزن ۶۰ کیلوگرم در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ صربستان، ادموند نظریان (بلغارستان) را با نتیجه ۱۱ بر ۲ در دو دقیقه و ۳۰ ثانیه شکست داد و عنوان قهرمانی جهان را رقم زد.

اگر ۴۸ ساعت قبل از طلای شارشن بیک‌اف، آکژول مخمودوف (قرقیزستان) در وزن ۷۷ کیلوگرم نبود، او تبدیل به نخستین قهرمان مرد جهان برای کشورش بود. با این وجود، شارشن بیک‌اف خود را به عنوان یک مدعی جدی المپیک پاریس معرفی کرد.

البته قهرمانی جهان تنها اتفاق برجسته سال برای شارشن بیک‌اف نبود. او همچنین در ماه آوریل در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل مهدی محسن‌نژاد (ایرانی) به پیروزی رسید. دو مدال طلای قهرمانی و یک مدال برنز در سری رنکینگ جام بولات تورلیخانوف، مجموعاً ۵۵۰۰۰ امتیاز رنکینگ به شارشن بیک‌اف داد و او را به عنوان برترین کشتی‌گیر در پایان سال معرفی کرد.