1

استفاده از مراکز اقامتی و آب‌درمانی‌های اردبیل نیم بها شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از تخفیف ۵۰ درصدی مراکز اقامتی و آب‌درمانی‌های این استان به مناسبت آغاز رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و در راستای طرح “حراج سفر” خبر داد.

حسن محمدی ادیب با اعلام این خبر اظهار کرد: از ۲۰ دی ماه تا ۲۰ اسفندماه سال جاری استفاده از مراکز اقامتی و آبدرمانی‌های استان اردبیل باتخفیف ۵۰ درصدی محاسبه خواهد شد.

وی تسهیل شرایط سفر به استان اردبیل در مدت برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را یکی از برنامه‌های اداره کل میراث‌ فرهنگی عنوان کرد و گفت: امکانات مناسبی با همکاری تشکل‌های صنفی جامعه هتل‌داران و آبدرمانی‌های استان به مسافران و گردشگران فراهم می‌شود.

محمدی اظهار کرد: استان اردبیل با بیش از ۲۰ هزار تخت اقامتی رسمی و ۱۱۰ چشمه آب معدنی گرم و سرد از پتانسیل ویژه‌ای برای میزبانی گردشگران برخوردار است.

وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر ساری را برای سال ۲۰۲۲ و اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند. براین اساس برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ از اواخر آذرماه و اوایل دی ماه امسال با آغاز سال نو میلادی و با حضور وزرای گردشگری و سفرا و مهمانان خارجی و داخلی دیگر در اردبیل شروع شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

پل معلق مشگین شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.