1

۱۵ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از رکود خارج شد

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی استان احیا و به چرخه تولید بازگشته‌اند که با احیای این واحدها، برای بیش از ۳۷۰ نفر زمینه اشتغال مجدد ایجاد شده است.

روح الله برادران حیدری حل مشکلات حوزه صنعت و احیای واحدهای تولیدی راکد با استفاده از ظرفیت‌های موجود را از مهمترین اهداف این شرکت عنوان کرد و گفت: در سال جدید، احیای ۲۲ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی استان هدف‌گذاری شده بود که با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده، ۱۵ مورد آن از رکود خارج شد.

وی استفاده از ظرفیت کلینیک کسب و کار شرکت شهرک‌های صنعتی در کنار مجموعه بازدیدها و جلسات ستاد تسهیل را در احیای واحدهای راکد بسیار کارگشا  ارزیابی کرد و افزود: کلینیک کسب و کار این شرکت که متشکل از کارشناسان و مشاوران کاربلد استان هستند، مشکلات واحدهای تولیدی را به صورت میدانی مورد احصا و آسیب شناسی قرار داده و با ارائه راهکارهایی موانع تولید و مشکلات آنان برطرف می‌شود.

برادران حیدری کاهش بروکراسی‌های اداری را یکی از ضرورت‌های جذب سرمایه‌گذاری در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد با اقداماتی که به منظور حمایت از تولید و اشتغال انجام می‌شود، روند سرمایه‌گذاری‌ها در استان تسهیل و افزایش یابد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه ۷۰۰ واحد صنعتی در این شهرک‌ها موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری شده و در حال فعالیت هستند، افزود: بیش از ۵۰ درصد واحدهای صنعتی استان در شهرک‌های صنعتی مستقر است و ۱۳ هزار نفر دراین واحدها مشغول به کار هستند.

وی افزود: یک هزار و ۵۰۰ قرارداد در دوران فعالیت شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل با سرمایه گذاران قرارداد منعقد شده که از این تعداد تاکنون ۷۰۰واحد موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده و در این شهرک‌ها در حال فعالیت هستند.

برادران حیدری با بیان اینکه رفع کمبودها و حل مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: تامین زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی به طور ویژه پیگیری و عملیاتی خواهد شد تا با حرکت چرخ‌های صنعت، شاهد افزایش تولید و اشتغال در استان اردبیل باشیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با همراهی مسئولان استانی و ملی، اعتبارات مناسبی برای تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی تخصیص یابد تا با رفع مشکلات و تنگناهای زیرساختی به رونق و توسعه این بخش کمک کنیم.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای افزایش تولید و اشتغال استان وجود دارد، ادامه داد: در چند سال گذشته گام‌های بسیار بزرگی در راستای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده که این اقدامات با سرعت هرچه تمام‌تر در شهرک‌های صنعتی ادامه خواهد داشت.

برادران حیدری نمونه بارز این اقدامات را اجرای طرح‌های عمرانی متعدد در شهرک‌های صنعتی استان برشمرد و گفت: به منظور تحقق شعار سال و با برنامه‌های حمایتی مختلفی که در شهرک‌های صنعتی از سرمایه گذاران انجام می‌شود تلاش خواهیم کرد تا حجم ورودی سرمایه گذاری‌ها در استان افزایش یابد.