1

معابر اصلی و پرتردد اردبیل پاکسازی شد

شهردار اردبیل گفت: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدمات شهری، معابر اصلی و پرتردد سطح شهر برف‌روبی و سایر معابرها نیز در حال پاک‌سازی است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل، محمود صفری با اشاره به این‌که از ساعات اولیه بارش برف تمامی نیروهای شهرداری جهت برف‌روبی و پاکسازی معابر سطح شهر پای کار هستند، اظهار کرد: نیروها با بهره‌گیری از ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین در حال حاضر بالای ۸۰ درصد از خیابان‌ها و معابر سطح شهر را برف‌روبی کردند.

وی افزود: عملیات برفروبی همچنان در تمامی مناطق شهرداری اردبیل تداوم دارد و تا صبح فردا پاکسازی تمامی خیابان‌ها و معابر اصلی به اتمام می‌رسد و بعد از آن عملیات برف‌روبی کوچه‌ها آغاز می‌شود.

شهردار اردبیل با اشاره به خرید ۱۸ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین برف‌روبی طی چند روز گذشته، بیان کرد: ماشین‌آلات خریداری شده نقش به‌سزایی در سرعت عملیات برف‌روبی به عهده داشتند، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برف‌روبی را در زمان کوتاه به اتمام برسانیم و شاهد رضایت شهروندان عزیز باشیم.

صفری با اشاره به این‌که تلاش می‌کنیم تجهیزات و ماشین‌آلات برف‌روبی را همچنان افزایش دهیم، ادامه داد: همچنان تعداد ماشین‌آلات برف‌روبی جوابگوی نیاز شهر اردبیل به‌هنگام بارش برف نیست برای همین خرید ماشین‌آلات برای سال‌ بعد را نیز در دستور کار داریم که در این خصوص نیازمند حمایت دولت و پیگیری‌های مسئولان استانی و نمایندگان نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی ضمن قدردانی از مردم بابت صبوری و همراهی شهرداری در برف‌روبی گفت: شهرداری با جدیت و اقتدار تلاش دارد به وظیفه خود عمل کند ولی از شهروندان هم انتظار مشارکت داریم؛ شهروندان از پارک خودرو در کنار خیابان‌ها و معابر جدا خودداری کنند چراکه این کار منجر به کندی در عملیات برف‌روبی می‌شود.

شهردار با اشاره به این‌که شهروندان هرگونه مشکلات شهری در برف‌روبی را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند، افزود: این سامانه شهرداری اردبیل آماده دریافت هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نیز رسیدگی به مشکلات موجود در محله‌ها و مناطق مختلف شهری است.

صفری گفت: با توجه به این‌که انباشت برف باعث سنگینی و شکسته شدن شاخه درختان می‌شود از شب گذشته نیروهای فضای سبز عملیات برف تکانی درختان سطح شهر را آغاز کردند؛ البته در این خصوص هم باید مردم شهرداری را همراهی کنند.