1

مرکز مدیریت راه‌ها: راه‌های ارتباطی استان اردبیل باز است

مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل اعلام کرد: در حال حاضر تمامی راه‌های ارتباطی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

به گزارش ایرنا ، مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل روز چهارشنبه با استناد به تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری این مرکز و گزارش راهداران مستقر در راه‌های استان اعلام کرد: در حال حاضر تمام راه‌های ارتباطی این استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

بر اساس این گزارش در محور خلخال – اسالم بویژه گردنه الماس کولاک شدید در جریان بوده و در جاده گرمی – بیله‌سوار مغان نیز بارش برف با شدت زیاد ادامه دارد.

مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل به رانندگانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی استان را دارند، توصیه کرد زنجیر چرخ و لوازم ایمنی زمستانی همراه داشته باشند.

بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل جاده خلخال – پونل در استان گیلان بدلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به گزارش ایرنا ۴۰۰ راهدار در قالب ۷۵ اکیپ راهداری از ۱۵ آذرماه جاری در راه‌های استان اردبیل مستقر هستند و زمینه سهولت تردد امن رانندگان عبوری از راه‌های استان را فراهم می‌کنند.

این در حالی است که بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد آسمان تمام ابری همراه با وزش باید شدید پدیده غالب در بیشتر مناطق استان اردبیل است.

استان اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.