1

خیابان‌های مشرف به امامزاده سید صدرالدین اردبیل تعریض و ساماندهی می‌شود

شهردار اردبیل گفت: تملک و اجرای کامل خیابان ۴۵ متری مابین خیابان وحدت تا امامزاده سید صدرالدین و املاک اطراف پل داروپخش در دستور کار شهرداری اردبیل قرار دارد.

محمود صفری در نشست مجمع بسیجیان استان اردبیل در مسجد رسول اکرم محله سلمان‌آباد که با حضور استاندار و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: تملک و اجرای کامل خیابان ۴۵ متری مابین خیابان وحدت تا امامزاده سید صدرالدین با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار است که در صورت توافق صاحبان ملک، بازگشایی و اجرای این خیابان تا پایان سال انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تملک املاک و بازگشایی اطراف پل داروپخش از دیگر خواسته‌ها و مطالبات اهالی محلات ۱۳گانه است ، افزود: با اخذ مجوز از وزارت کشور سه ماه فرصت داریم تا املاک اطراف پل را تملک و بازگشایی را انجام دهیم و این اقدام با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا و عملیاتی می‌شود.

شهردار اردبیل با اشاره به بهسازی ورودی و خروجی محله استاد شهریار (آرازعلی) گفت: سه طرح پیشنهادی جهت بهسازی و بازگشایی ورودی و خروجی محله آرازعلی به معاونت عمرانی استانداری ارائه شده که با توافق‌های انجام شده بهسازی و بازگشایی ورودی و خروجی محله آرازعلی انجام خواهد شد.

صفری با بیان اینکه توسعه متوازن در تمامی مناطق شهری انجام می‌شود ، افزود: برای هر کدام از مناطق پنج‌گانه شهرداری اردبیل ۴۵۰ میلیارد ریال بودجه عمرانی تخصیص داده‌ شده است.

وی بیان‌کرد: با پیشنهاد شهرداری و با تصویب شورای اسلامی شهر اردبیل، ۵۰ درصد تخفیف در هزینه پروانه ساختمانی برای محلات سیزده‌گانه و کم‌برخوردار در نظر گرفته شده که از اول بهمن‌ماه نیز به مناسبت دهه فجر ۳۰ درصد کاهش در مطالبات نیز در نظر گرفته شده است.

آستان امامزاده سیدصدرالدین در جاده اردبیل ـ مشگین‌شهر واقع شده است. قدمت آن به دوره صفوی می‌رسد و تاریخ ثبت این بنا ۸۱/۱۰/۱۰ با شماره ثبتی ۶۶۸۸ می‌باشد. این بنا دارای پی سنگی با دیواری آجری با ملات ماسه آهک است ، دور تا دور آن کلافی چوبی ایجاد شده گنبد آجری کم ارتفاع قسمت محل مدفن را پوشش داده است. این امامزاده به عنوان زیارتگاه مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد. مالکیت این بقعه در دست اداره اوقاف است.