1

انتقال بازار آهن‌فروشان؛ اقدامی ضروری و قابل تحسین

رأی قاطعانه شورای شهر و پیگیری‌ها و اراده شهردار اردبیل، منجر به تحقق یکی از خواسته‌های مردم شد و احداث بازار آهن‌فروشان در محلی جدید و خارج از محدوده به تصویب رسید.

انتقال شغل‌های مزاحم از هسته مرکزی شهر، نیاز ضروری برای کاستن ترافیک و پیشگیری از هرگونه خطرات احتمالی به شمار می‌رود.

بازار آهن‌فروشان به دلیل قرار گرفتن در محلی پرتردد برای مردم و ساکنین منطقه مشکل‌آفرین بوده و عاملی مهم در ترافیک بالای فلکه علی‌آباد و گذرگاه‌های منتهی به این مسیر می‌باشد.

حمل آهن در منطقه مسکونی مجاور بازار، یکی از دغدغه‌های ساکنین و صاحبان این واحدها بوده و اقدام شورای شهر و شهردار در احداث بازار جدید آهن‌فروشان گامی عملی و اصولی در تأمین رفاه و آسایش و خواست جمع کثیری از مردم اردبیل به شمار می‌رود.

محمود صفری شهردار اردبیل می‌گوید: پروژه احداث بازار بزرگ آهن‌فروشان در زمینی به مساحت ۳۸ هکتار در جاده کوراییم و با اعتباری بالغ بر 000 ۱ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

وی اقدام برای عملی شدن این پروژه را درپاسخ به مطالبات شهروندان برشمرد و گفت: با انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی، پیش‌بینی می‌شود در سه سال آینده بازار به‌طور کامل تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وقتی شورای شهر اردبیل در مردادماه سال ۱۴۰۰ به شهرداری محمود صفری رأی داد جمع اندکی که حضور مردی جهادی و معتقد به خدمت بی‌منت در شهرداری را برخلاف منافع خود می‌دیدند پرچم مخالفت برافراشتند و با آویزان شدن از بهانه‌های من‌درآوردی و بی‌پایه برای کاستن از سرعت اقدامات شهرداری اقدام کردند.

وی در ابتدای حضور در عمارت شهرداری قول‌هایی مبنی‌بر آماده‌سازی سریع پل قدس، تعیین تکلیف باغ شریعت و تسریع در عملیات سامان‌دهی رودخانه بالیخلو را داده بود که با حرکت در مسیر تحقق آن‌ها و خواسته‌های مردم بر انتخاب درست شورا و رفتار جانب‌دارانه برخی از فرصت‌طلبان مهر تأیید زد.

انتقال بازار آهن‌فروشان از محل فعلی در آستانه سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین عیدی برای اصناف و ساکنین در مجاورت بازار فعلی بود.

مسئولی که دغدغه‌ای جز خدمت و هدفی به‌جز جلب رضایت پروردگار و خلق خدا نداشته باشد برای پیشرفت و توسعه منطقه تا می‌تواند تلاش می‌کند و از حاشیه سازی‌ها و جوسازی‌های افراد مغرض و منفعت‌طلب هراسی به دل راه نمی‌دهد.

محمود صفری با حمایت‌های منطقی شورا برای تغییر در چهره شهر و رفع نیازهای زیرساختی مصمم می باشد و امید می رود همراه با این تحولات و تکمیل پروژه‌های دردست‌اقدام چون پل نیایش برای تحول‌آفرینی در بخش ورزش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز اقدام نماید. ان‌شاءالله.