1

استاندار اردبیل: با استفاده از راهکارهای قانونی از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری می‌کنیم

استاندار اردبیل گفت: با استفاده از راهکارهای قانونی تا حد امکان از بروز مشکلات و تعطیلی واحدهای تولیدی بویژه واحدهای دارای ظرفیت اشتغالزایی جلوگیری می‌شود.

سید حامد عاملی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی برگزارشد، توجه به اشتغال‌زایی واحدها را مورد تأکید قرار داد و افزود: با توجه به ظرفیت اشتغال‌زایی برخی واحدهای دارای مشکل، باید تلاش‌های لازم در راستای حفظ اشتغال مجموعه‌ها با رفع موانع و مشکلات انجام شود.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: با استفاده از راهکارهای قانونی، تا حد امکان از بروز مشکلات و تعطیلی واحدها جلوگیری می‌شود.

بر اساس این گزارش در این نشست مشکلات زیرساختی و تأمین برق و گاز، مشکلات بانکی، صدور مجوز پایان کار، مشکل تمدید زمین و راه دسترسی ۱۲ واحد تولیدی و طرح در حال سرمایه‌گذاری با مسئولان حضور دستگاه‌های مرتبط بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد.

به گزارش ایرنا طی ماه‌های اخیر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به طور منظم با حضور مقامات عالی استان، مسئولین دستگاه‌های اجرایی و و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان برگزار شده و برای برطرف کردن موانع پیش روی این واحدها تصمیم گیری و اقدام شده است.

طی این مدت و با هدف حفظ اشتغال و توسعه اقتصادی استان مشکلات واحدهای بزرگ تولیدی مانند سبلان پارچه بررسی و با رفع موانع این واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگشته اند.

از جمله برنامه‌های مهم مدیریت عالی استان تامین سرمایه مورد نیاز برخی واحدهای تولیدی دارای ظرفیت اشتغال بالاست که انتظار می‌رود با عملیاتی شدن این برنامه‌ها،ظرفیت‌های اشتغال این واحدها به فعلیت برسد.