1

بودجه ۱۹ هزار میلیارد ریالی شهرداری اردبیل تقدیم شورای شهر شد

 لایحه بودجه ۱۹ هزار میلیارد ریالی شهرداری اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار، فرماندار و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی این استان تقدیم شورای شهر اردبیل شد.

به گزارش ایرنا، محمود صفری  در این آیین با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش دارد، گفت: ۳۹ درصد این بودجه مربوط به حوزه عمرانی و بقیه هم مربوط به امور جاری است که امید است به نحو مطلوب تحقق یابد.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در شهرداری اردبیل آماده افتتاح است، افزود: تعدادی از این طرح‌ها در دهه فجر و تعدادی دیگر هم اوایل سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

صفری از اجرای طرح مشارکتی با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریال در اردبیل خبرداد و گفت: برای نخستین بار در اردبیل ۵۰ هزار میلیارد ریال طرح مشارکتی برای احداث مجتمع‌های تجاری، مسکونی، خدماتی و رفاهی دردست اجراست که این طرح‌ها علاوه بر رونق تولید و اشتغال زمینه‌ساز رونق اقتصادی، توسعه شهری و زیبایی‌های بصری در شهر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری اردبیل از توسعه طرح‌ها و سرمایه‌گذاری در قالب طرح‌های مشارکتی استقبال می‌کند، افزود: طرح‌های مشارکتی به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال در حالی در دست اجراست که از یک سال قبل همه طرح‌های راکد شهرداری اردبیل فعال شده است.

صفری همچنین به خرید ‏۱۴ دستگاه اتوبوس درون شهری اردبیل اشاره کرد و گفت: ‏امسال ۶۰ دستگاه اتوبوس با سه هزار میلیارد ریال اعتبار خریداری شده که ۱۴ مورد آن تحویل داده شده و بقیه نیز بزودی به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به خرید ۱۸ دستگاه لودر و گریدر در اردبیل اظهار کرد: هزینه خرید این دستگاه‌ها از منابع شهرداری تامین شده که در فصل زمستان در برف‌روبی خیابان‌ها و کوچه‌های شهر بکارگیری خواهد شد.

صفری از ساماندهی و بهسازی هشت کیلومتر از شاخه اصلی رودخانه نوران چایی حدفاصل آرامستان بهشت زهرا تا شیخ‌کلخوران خبرداد و گفت: این طرح از سال‌های گذشته راکد بود و امسال تلاش شد با فعال‌سازی آن گامی برای توسعه شهر در محلات ۱۳ گانه و بویژه مناطق محروم شهر اردبیل برداشته شود.

شهردار اردبیل روند اجرایی پل نیایش اردبیل را مطلوب اریابی کرد و ادامه داد: عملیات عمرانی پل نیایش به‌صورت شبانه‌روزی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد ادامه دارد و پیش‌بینی شده این پل تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی تکمیل پل شهید سلیمانی، پل قدس، اجرای پل بسیج، تملک باغ شریعت، راه‌اندازی سامانه کنترل ترافیک، اجرای طرح تفصیلی شهر، احداث مرکز درمانی گلمغان، ساماندهی بازار ملا یوسف، توزیع قیر رایگان، راه‌اندازی کارخانه پازل و نوسازی ناوگان را از جمله اقدامات شهرداری اردبیل اعلام کرد و گفت: برای سال آینده طرح‌های عمرانی و مشارکتی قابل توجه اجرا می‌شود.