1

استاندار اردبیل: کم‌کاری مدیران در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری پذیرفتنی نیست

 استاندار اردبیل گفت: کم کاری و تعلل در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری از سوی مدیران پذیرفتنی نیست و در صورت مشاهده چنین رفتارهایی با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد می‌شود.

سید حامد عاملی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در راستای تحقق رشد اقتصادی سالانه هشت درصدی و توجه به بهره‌وری اظهار کرد: رشد اقتصادی با تولید محقق می‌شود و با این اوصاف حجت بر همه تمام است و باید همه در این مسیر حرکت کرده و در صورت نیاز به حمایت و همکاری برای رفع مشکل سرمایه گذاری اعلام شود.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از طولانی شدن روند صدور مجوزها و کاهش فرایند استعلامات در مسیر سرمایه گذار، خواستار پرهیز از اقدامات سلیقه ای در برخورد با سرمایه گذاران و روند سرمایه گذاری‌ها شد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: دستگاه‌هایی که تامین کننده نیازهای سرمایه گذاران هستند، لازم است قبل از آغاز فصل کاری مقدمات را فراهم آورند تا از ابتدای سال روند اجرا آغاز و تاخیری در این خصوص پیش نیاید.

عاملی با اشاره به ابلاغ مصوبه عفو برخی بدهکاران بانکی و اجرای اقاله ،خواستار اطلاع رسانی این موضوع به تولید کنندگان واجد شرایط شد.

وی بیان کرد: با اجرای این مصوبه بخشی از پرونده‌های بانکی کاهش یافته و مشکلات برخی تولید کنندگان نیز رفع می‌شود.

مقام عالی دولت در استان اردبیل در ادامه توجه به ترسیم افق و مسیر مشخص با نگاه اقتصادی برای حوزه دامداری و کشاورزی را ضروری دانست و خواستار توجه جدی به این موضوع از سوی کارشناسان و متخصصان مرتبط شد.

وی با بیان اینکه ترسیم نگاه اقتصادی برای تمامی حوزه‌های تولید از جمله کشاورزی نیز حائز اهمیت است، گفت: نباید منتظر از دست رفتن ملزومات کشاورزی از جمله آب، برای تدوین برنامه اقتصادی باشیم و لازم است قبل از ورود به این وضعیت کشاورزی اقتصادی را ترسیم و اجرایی کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه کشت گلخانه ای در استان گفت: اجرای ۵۰۰ هکتار گلخانه در استان در دستور کار قرار گرفته و در حال تامین زیرساخت‌های لازم برای این دستیابی به هدف‌گذاری از جمله تامین گاز هستیم.

به گفته سید حامد عاملی در یک سال گذشته ۶۶۰ میلیارد ریال به توسعه کشت گلخانه ای در استان اردبیل اختصاص یافته است