1

خوب بازی نکردیم باختیم

شهرداری اردبیل در روزی که همه در انتظار کسب امتیاز از میدان فواد یزد بودند نتیجه را واگذار کرد و سرنوشت نهائی خود را به روزهای آخر لیگ موکول نمود.

تیم شهرداری در فصل جاری به دلایل مختلف ، دلخواه تماشاگران و دوستداران فوتبال اردبیل نتیجه نگرفته است. وجود تماشاگرانی که در همه حال تیم را مورد حمایت قرار داده اند نعمت بزرگی است که نصیب تیم و مسئولان آن شده است و حداقل بازیکنان و کسانی که در این تیم مسئولیتی بر عهده دارند باید برای خوشحالی این تماشاگران نهایت تلاش و از خود گذشتگی را به نمایش بگذارند و بدینوسیله رخت بستن ناامیدی و یاس از اردوگاه تماشاگران اردبیلی را موجب شوند.

در آستانه اعزام تیم به یزد، شهردار اردبیل در جلسه ای با حضور اکثریت اعضای کمیته مشورتی و سرمربی تیم حمایت کامل شهرداری و شورای شهر از تیم را اعلام کرد و برای پیروزی در دیدارهای باقیمانده برای پرداخت پاداش مناسب قول مساعد داد. اما گویی فوتبال در این فصل با اردبیل و جوانان آن سرسازگاری ندارد و از هر طریق که برای بهتر شدن اوضاع تیم اقدام می شود به بن بست می خورند و باز تیم در راه ناکامی و عدم کسب نتیجه مطلوب گام بر می دارد.

نمی دانم شاید توقع ما و فوتبالدوستان اردبیل از تیم زیاد است ولی با توجه به هزینه های انجام یافته و کارهائی که در حد بضاعت و قدرت در مورد تیم انجام یافته ماندن در دسته یک انتظاری بزرگ و دور از انتظار نبوده و نیست و اینکه چرا تیم نمی تواند نتایج مطلوب و ادامه داری را به دست آورد سوالی است که در مقابل آن علامت بزرگی قرار دارد؟

کسب نتیجه مساوی در میدان یزد نیز می توانست برای شهرداری نتیجه قابل قبولی باشد. مقاومت در برابر حملات میزبان و تسلیم شدن در دقیقه 85 از یک پاس بلند پشت دفاع و ضربه تمام کننده مهاجم یزدی خیلی سخت و طاقت فرساست و باید باور کنیم که این باخت برای مردم استان و جامعه ورزش غیر قابل قبول بود.

تیم در یزد با بدشانسی هم مواجه شد. در نیمه اول دو بازیکن از خط دفاعی دچار آسیب دیدگی شدند و بناچار در نیمه اول علی علیزاده و در نیمه دوم مهران جعفری مجبور به ترک میدان شدند و ناگفته پیداست تیمی که تا دقیقه 55 دو تعویض اجباری آنهم در خط دفاع داشته باشد کاری سخت برای حفظ دروازه اش خواهد داشت  همان بحثی که شهرداری در یزد با آن دست به گریبان شد و بعد از مقاومت زیاد و درخشش قابل قبول وحید کارگر در مقابل حملات یزدی ها بالاخره تسلیم و دروازه اش باز شد و با این باخت وضعیت خود را متزلزل تر از قبل نمود.

چهار قدم تا پایان لیگ باقی مانده است و اگر شهرداری این گام ها را موفق بردارد و از این مسیر هفت امتیاز به اندوخته های خود بیفزاید کار برای تماشاگران این منطقه دشوار نخواهد بود.

در میدان یزد بر اساس اطلاعات به دست آمده تیم شهرداری بازی خوبی ارائه نداد و یک نوع سردرگمی در بین یاران تیم مشاهده می شد. در این دیدار بهترین فرصت گل را پیمان رنجبری با تعلل بیش از حد از دست داده است. در بین یاران تیم وحید کارگر و محمد نزهتی نسبت به دیگر یاران تیم چهره خوبی داشتند.

به هر حال امیدواریم دوشنبه هفته آینده تیم بازی خوبی در مقابل آلومینیوم اراک برگزار کند.