1

ضرورت توجه به فوتبال مشگین شهر

فوتبال استان اردبیل در چند سال اخیر با مشکلات زیادی مواجه بوده و این امر در برخی از شهرستان ها کاملا قابل مشاهده است.

آنهایی که به خاطر عشق به فوتبال در شهرهای استان بدون حمایت کننده مالی همت کرده و جمعی جوان را دور هم جمع کرده و درس ورزش، فوتبال و زندگی به آنها می آموزند کاری بزرگ و ستودنی انجام می دهند.

حمایت از چنین افراد عاشقی که از وقت و جان و مال خود برای تربیت نسل آینده ساز این منطقه می گذرند وظیفه آنهایی است که ادعای رهبری فوتبال را دارند. مسلما فردی که در یک شهر با انواع مشکلات، نارسایی ها و سنگ اندازی ها دل به کار می دهد و عاشقانه زحمت می کشد انتظار دارد مسئولین حداقل به حرف های آنها گوش کنند و خواسته های منطقی آنها را اجابت نمایند و در برنامه ریزی ها از مشورت با آنها ترس به خود راه ندهند و خود را عقل کل به حساب نیاورند.

همیشه فریاد زده و از این به بعد نیز خواهیم زد که در ورزش آنهایی که گوشه ای از کار را در دست دارند نباید منافع خود را بر منافع جمع مقدم بدارند و خواسنه و ناخواسته به جامعه و آینده سازان این منطقه خیانت کنند . اگر این اصل در ورزش استان و فوتبال ما مورد توجه قرار گیرد مشکلی از بابت دستیابی به اهداف احساس نخواهد شد.

متاسفانه در بعضی موارد وقتی برخی از آقایان بر خلاف این اصل حرکت می کنند و می خواهند به خاطر یک رای مجمع و یا حمایت در یک جلسه و یک جمع چشم بر روی واقعیت ها ببندند آنگاه ضربه ای بر ورزش و فوتبال وارد می کنند که رهایی یافتن از اثرات منفی آن سال ها طول می کشد.

در بین شهرستان های استان ، مشگین شهر در سال های نه چندان دور در رشته ورزشی فوتبال از جایگاه خاصی بهره می برد. متاسفانه در سال های اخیر این رشته در مشگین شهر با نامهربانی های بیشتری مواجه شده و آن منزلت خاص خود را از دست داده است.

یکی از مربیان زحمتکش فوتبال مشگین شهر می گوید: فوتبال این شهر نیاز به توجه دارد و مسئولین باید بدون توجه به وابستگی ها و مسایل حاشیه ای برای همراه کردن مسیر پیشرفت آن اقدام کنند.

مهدی محمدی سرمربی تیم ساوالان نوین افزود: برای رونق بخشیدن به فوتبال و کمک به توسعه آن لازم است در سطح شهرستان مسابقات متعددی برگزار گردد که متاسفانه در چهار سال گذشته کل فعالیت هیات در برگزاری جام رمضان که می تواند درآمد زایی خوبی داشته باشد خلاصه شده است.

وی معتقد است که سرنوشت فوتبال این شهرستان باید به دست فوتبالی ها و استخوان خردکرده های این رشته سپرده شود.

گفت وگوی کامل با مربی تیم ساوالان نوین مشگین شهر در شماره اردیبهشت ماه نشریه چاپ خواهد شد.