1

یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا در استان اردبیل جابجا شد

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا و بار در چهار ماه امسال در این استان جابجا شد.

رضا شیرین‌زاده  در بازدید از شرکت‌های حمل و نقل خلخال اظهار کرد: در چهار ماه ابتدای سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۳۱۰ هزار تن کالا و بار در استان اردبیل جابجا شده بود که این میزان با افزایش پنج درصدی به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید.

وی با اشاره به اینکه هر سال بیش از چهار میلیون تن کالا و بار از نقاط مختلف استان اردبیل به سایر نقاط حمل می‌شود، بیان کرد: بیشترین میزان کالا در چهار ماه سال جاری به ترتیب در شهرستان‌های اردبیل، نمین، پارس‌آباد، خلخال، بیله‌سوار، اصلاندوز، مشگین‌شهر و گرمی جابجا شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اظهار کرد: در این مدت ۵۸۴ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل، ۴۱۷ هزار و ۲۵۴ تن کالا در نمین، ۱۳۶ هزار تن کالا در پارس‌آباد، ۱۰۲ هزار و ۱۳۷تن کالا در خلخال، ۵۵ هزار و ۲۴۸ تن کالا در بیله‌سوار، ۳۴ هزار و ۶۳۲ تن کالا در شهرستان اصلاندوز، ۳۴ هزار و ۳۸۰ تن کالا در مشگین‌شهر و ۱۶ هزار و ۸۷۵ تن کالا هم در شهرستان‌ گرمی مغان جابجا شده است.

شیرین زاده عمده کالاهای جابجا شده را سیمان کیسه‌ای و فله‌ای ، مصالح ساختمانی، شمش آهن، آب معدنی، انواع بنزین، گندم، سیب زمینی، سیر، هندوانه، ام دی اف و گازوئیل ذکر کرد.

وی با اشاره به افزایش ۱۱۰ درصدی جابجایی کالا و بار در شهرستان خلخال گفت: در چهار ماه پارسال در مجموع ۴۸ هزار و ۶۲۷ تن کالا در شهرستان خلخال جابجا شد که امسال این رقم با افزایش ۱۱۰ درصدی به ۱۰۲ هزار و ۱۳۷ تن کالا و بار رسیده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه در چهار ماه سال گذشته ۹۵ هزار و ۶۴۱ برگ بارنامه در استان صادر شد، افزود: در مدت مشابه سال جاری ۹۹ هزار و ۲۸۹ برگ بارنامه در استان صادر شده که بیش از چهار درصد افزایش دارد.

شیرین‌زاده حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم را از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان دانست و اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان اردبیل کاملا عادی و روان است.

وی با بیان اینکه در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود، از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه رسیدگی شود.

۹۰ شرکت حمل و نقل و ۲ باب پایانه کالا در استان اردبیل فعال است و ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان باری و ۱۲ هزار و ۶ راننده نیز در حوزه حمل و نقل کالا در این استان در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

همچنین ۵۸ شرکت ، هفت پایانه مسافربری و هزار و ۲۳۱ ناوگان در بخش مسافر استان اردبیل فعال بوده و ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در این بخش به مردم و مسافران ارائه خدمت می‌کنند.