1

روز قدس روز تجدید میثاق با آرمان های شهدا

قدس،قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان ، سرزمین اصلی و وطن میلیون ها آواره فلسطینی است. ملت مسلمان و قهرمان ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مساله آزاد سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سر لوحه آرمان های خود قرار داده و همه ساله در آخرین  جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس را به روز فریاد کشیدن به سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است.
بعد ار پیروزی انقلاب و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز قدس از سوی حضرت امام خمینی رضوان اله تعالی این روز نقطه عطفی در تاریخ مبارزا ت ملت فلسطین شد.
پیام حضرت امام در ارتباط با نامگذاری روز قدس مسلمانان جهان را برای مقابله با جنایت پیشگان ناریخ به یکپارچگی و وحدت کلمه دعوت نمود و نور امید به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیون ها انسان را برای مقابله با توطئه های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهانخوار مصمم تر و استوارتر کرد.
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با درک واقعی مهمترین دغدغه فکری و سیاسی جهان اسلام ، به منظور زنده نگهداشتن روحیه مبارزه با سلطه طلبی و خوی استکباری اسرائیل و حامیانش ، اخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام و در پیام تاریخی خود خطاب به جامعه مسلمانان فرمودند:
” من از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی می خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن  به هم     پیوندند      و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد به عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی ، همبستگی بین الملی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین اعلام نمایند.”
روز قدس روزی است  که امت اسلام یاد و خاطره قدس شریف و مسجدالاقصی و مقدسات اشغال شده در فلسطین را در دل و جان خود زنده می نمایند . این روز سمبل وظیفه ای است که مسلمانان آزاده جهان برای آزادی قدس و مسجدالاقصی اولین قبله مسلمانان بر عهده دارند.
روز قدس روز نمادین تحقق آرمان امت اسلامی در ارتباط با ملت فلسطین و رهایی این ملت است، روز قدس نقطه عطف و تجلی همبستگی مسلمانان جهان با مبارزه های حق طلبانه مردم مظلوم علیه اشغالگران صهیونیست است.
روز قدس یکی از بیادماندنی ترین یادگارهای بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردمی ترین حرکت و گسترده ترین اعتراض به رژیم صهیونیستی و اشغالگران قدس است. روز قدس از مهمترین جلوه های بسیج ملل اسلامی و اتحاد مسلمانان در دنیا است. روز قدس روز تجدید میثاق با آرمان های شهدا و تبیین جلوه های وحدت و انسجام مسلمانان جهان به جهانیان است.
روز قدس روز اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین و اعلام همبستگی امت اسلام با این مردم مظلوم است. روز قدس روز تبلور اتحاد ملی و انسجام اسلامی در برابر زیاد خواهی های کفر جهانی و نمایش اقتدار و عزت دینی است  و روز قدس روز شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و به لرزه در آوردن پایه های کاخ ظلم و ستم دشمنان اسلام است.
امسال نیز چون سال های گذشته در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بار دیگر امت اسلامی در یک مانور اعتقادی ، سیاسی همبستگی خود با ملت فلسطین را به نمایش می گذارند و شکست استکبار جهانی و قدرت واقعی ملت ایران را به جهانیان نشان می دهند. مردم قهرمان و مسلمان ایران با شرکت در راهپیمائی روز قدس بار دیگر ظلم ستیزی و عدالت طلبی خود را فریاد خواهند زد و با حضور یکپارچه خود میثاق معنوی شان را با آرمان های حضرت امام راحل استوار می سازند.
ر اهپیمایی بزرگ و دشمن شکن قدس و فریاد مرگ بر اسرائیل مسلمانان جهان هشداری است برای رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن و حضور در راهپیمائی قدس یک ارزش اسلامی است و مردم با مشارکت در آن باید این ارزش مهم را به نسل های آینده انتقال دهند.
امسال نیز مردم قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی به پیروی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب راهپیمائی روز قدس را با شکوه تر از سال های قبل برگزار نموده و اقتدار ملت مسلمان ایران را به نمایش خواهند گذاشت.